جاذبه‌های گردشگری قم

به گزارش خبرنگار مهر، حرم حضرت معصومه(ع) چون نگيني در ميان شهر مي‌درخشد و هرساله جمع کثيري از زائران را به سمت خود مي‌خواند. تصوير طلاب که در خيابان‌هاي قم در حال تردد هستند هم يکي از تصاوير هميشگي و منحصر به فرد اين شهر است. با اين وجود قم داراي جاذبه‌هاي گردشگري متعددي است .

بنا به روايتي بيش از هزارسال پيش در شب سه شنبه ?? ماه مبارك رمضان، فردي صالح به نام حسن مثله جمكراني به دستور امام زمان (عج) فرا خوانده مي شود. وي در همين مكان فعلي مسجد، حضرت را با جمعي از همراهان ملاقات كرده و دستور بناي مسجد با تشريفات خاص را دريافت مي كند.

مسجد امام حسن عسگري(ع) که در نزديکي حرم مطهر و در ابتداي خيابان آستانه واقع شده بنا به دستور امام حسن عسگري(ع) و به دست وکيل و نماينده آن حضرت در قرن سوم هجري ساخته شده است. .

مسجد جامع قم نيز از جمله مساجد دو ايواني ايران است که شکل مربع مستطيل دارد.

بازار سنتي قم نيز که همواره بوي عطر از آن به مشام مي‌رسد سالهاست ميزبان مسافراني است که سوهان و مهر و سجاده را مي‌خرند تا به عنوان يادگار هديه کنند.

بوي سوهان تازه که معمولا در کارگاه‌هاي کنار مغازه‌ها طبخ مي‌شود از هر سو زائران را فرا مي‌خواند.

درياچه نمک هم از جاذبه‌هاي طبيعي استان به شمار مي‌رود. اين درياچه بخشي از کوير نمک است که در شرق قم واقع شده و فقط زمستان ها آب دارد. حضور ورقه هاي نمک و برداشت آن که از اوايل تابستان در منطقه جنوبي اين درياچه آغاز مي شود، ديدني است.