بناهای تاریخی و گردشگری تور اروپا

اروپا با قدمت تاریخی زیادی مملو از ساختمان ها و بناهای تاریخی گردشگری بوده که با تنوع فرهنگ های دنیا همراه است . از جاذبه های گردشگری اروپا میتوان به کشورهایی اشاره کرد که با قدمت بالا میراث تاریخی و فرهنگی اروپا محسوب میشوند.این آثار دیدنی از لحاظ معنوی و مادی ارزشمند هستند که در تاریخ و فرهنگ قاره اروپا تاثیرگذار بوده. مانند آتن و روم که یکی از پربازدیدکننده ترین بناها و سازه های دنیا را تشکیل داده اند.
برخی از این آثار دیدنی با قدمت زیادی، بلایای طبیعی، خسارات جنگ و … در طی قرون را پشت سر گذاشته اند و امروزه با اهمیت بیشتری از آن ها محافظت شده .

بنای تاریخی استون هنج Stonehenge انگلیس:
این بنای تاریخی در ۳۰۰۰تا۴۰۰۰سال قبل از میلاد مسیح بنا شده که از تخته سنگ هایی ایستاده درکنارهم شامل شده که یکی از سازه های تاریخی در دنیا محسوب میشود که برای گردشگران تور اروپا یکی از پربازدید کننده ترین مکان هاست.
موزه پرادو اسپانیا:
یکی از موزه های هنری کلی جهان بوده که در سال ۱۸۱۹در اسپانیا بنا شده یکی از مناطق گردشگری برای تور اروپا با دیدن آثار تاریخی و هنری در این موزه برای توریست های جهان محسوب شده . در این موزه صدها مجسمه و نقاشی از طراحی های قدیم باستانی با ۳ میلیون بازدیدکننده در سال یکی از مهم ترین موزه های ملی هنر در پرادو است.
یکی دیگر از مناطق دیدنی در اسپانیا خانه سلطنتی بوده که در کنار بقیه ی آثار ساختمانی یکی از قطب های فرهنگی مادرید قرار گرفته.

برج لندن در انگلیس:
یکی از برج های معروف دنیا این برج است که در سال ۱۰۶۶ در لندن بنا شده و یکی از بزرگترین آثار سازه های دیدنی برای جذب توریست محسوب شده و یکی از قلعه های معروف در برج لندن است که به نام قصر سلطنتی ملکه معروف است.

کلیسای دومو در ایتالیا:
این ملیسا در شهر میلان ایتالیا واقع شده که یکی از مهم ترین آثار تاریخی و دیدنی در ایتالیا است .این کلیسا جزو یکی از ۵ کلیسای معروف جهان است که هرساله چندین هزار گردشگر را از تور اروپا به خود جذب میکند. طراحی این کلیسا به معماری قرون وسطی برمیگردد ارزش این بنا را ۱۰۳ میلیارد دلار گذاشته اند.

آمفی تئاتر ایتالیا:
این بنای تاریخی در شهر رم کشور ایتالیا قرار دارد با ظرفیتی حدود ۸۰ هزار نفر که به آن آنفی تئاتر فلاویا نیز گفته شده . که به دلیل وسعتی که داشته از آن برای میدان جنگ گلادیاتورها، میدان شکار، مسابقه، اعدام مجرمان، برگزار کردن نمایش های داستانی و حماسی استفاده میکرده اند.
این بنای تاریخی با بلایای طبیعی همچون زلزله تا حدودی تخریب شد و برخی از سنگ های آن دزدیده شد اما هنوز هم یکی از جاذبه های گردشگری برای مسافران تور اروپا محسوب شده.
برج ایفل در فرانسه:
این برج با ارتفاع ۳۱۰ متر ارتفاع در سال ۱۸۸۹ در شهر پاریس کشور فرانسه ساخته شد . یکی از بناهای تاریخی پربازدید دنیا است که هر ساله چندملیون گردشگر را به خود جذب کرده و برای دیدن این برج معروف و زیبا مسافران تور اروپا به این شهر سفر میکنند.
با استفاده از آسانسورها و پله ها میتوان به بالای این برج رفت. در طبقات این برج از سالن های رستورانی بهره برد که در فضایی با دید باز از این برج زیبا میتوان از خوردن غذا لذت برد و هم به دیدن منظره ها پرداخت.

بنای پارتنون در یونان:
این بنای باستانی در شهر آکروپولیس آتن واقع شده و یکی از خاص ترین بنای دیدنی و تاریخی در فرهنگ و تمدن اروپا محسوب شده . این بنای معروف در سال ۴۴۷میلادی ساخته شد که تا سال ۲۰۰۷ شناخته نشد .

برج برلین در آلمان:
این برج دارای یک رستوران گردان بوده که هر نیم ساعت یکبار میچرخد .این برج تلویزیونی در آلمان واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری دنیا محسوب شده . ارتفاع این برج با ۴۰۰ متر بوده .با نشستن در این رستوران میتوان کل فضای شهر را زیر نظر داشت .یکی از نمادهای برجسته برای گرشگرانی که به تور اروپا سفر میکنند پربازدید است .این برج برلین در سال ۱۹۶۹ پایان یافت برخی ها به این برج الکس برج گفته شده که یکی از بلندترین ساختار در آلمان است.