جاذبه های گردشگری ترسناک و مرموز

در تمام دنيا مکان هاي ترسناکي وجود دارد و اکثر ما احتمالاً در نزديکي يکي از آنها زندگي مي کنيم. در اينجا به ده جاذبه گردشگري اشاره مي کنيم که بخاطر ظاهر يا ارتباط آنها با جنبه تاريک زندگي ترسناک محسوب مي شوند.

?. باتلاق مانچاک
ارواح، قبرهاي همگاني، تمساح ها، و ترسناک ترين درختاني که به عمرتان ديده ايد در اين باتلاق ترسناک در منطقه لوئيزيانا جمع شده اند. اين تصوير خود نمايانگر همه چيزهايي که گفتيم در نيو اورلئانز و محيط پيرامونش است.

?.آسايشگاه رواني کين هيل
کين هيل يک آسايشگاه رواني در منطقه کرويدون لندن بود که تا سال ???? داير بود، ولي از آن به بعد همه بلند شدند و اين آسايشگاه را ترک کردند. بعضي از بيماران به مکان هاي ديگري منتقل شدند، ولي هنوز تجهيزات پزشکي آن باقي مانده است.

?.خرابه هاي بانگار
بانگار يک دهکده متروکه در راجستان هند است. اين دهکده براي يک شاهزاده و به ياد تلاش هاي او در جنگ ساخته شد و گفته مي شود که ترسناک ترين مکان در اين کشور است. تاريخ ساخت آن به سال ???? برمي گردد ولي مي گويند نفرين بر آن مسلط شد و در نهايت در سال ???? متروکه شد. ورود به اين منطقه بعد از غروب آفتاب يا قبل از طلوع آفتاب ممنوع است.

?.سنتراليا
در سال ????، در منطقه سنترالياي پنسيلوانيا، گروهي از آتش نشانان در معدني متروک، زباله ها را آتش زدند تا شهر را پاکسازي کنند. اين آتش به گوشه و کنار راه يافت و معدن زغالسنگ متروک را به آتش کشيد. هنوز اين آتش در زير خيابان هاي خالي شهر شعله ور است. خطر ? گازهاي سمي، خيابان هاي در حال متلاشي شدن و آتش ? در هر گوشه شهر کمين کرده است.

?.دروازه جهنم
دروازه جهنم يک حفره ??? فوتي در کشور ترکمنستان است. حادثه حفاري در سال ???? موجب ايجاد اين حفره و نشت گازهاي خطرناک شد. دانشمندان فکر کردند که بهترين راه حل سوزاندن اين گازها است. ولي از آن به بعد اين آتش هرگز خاموش نشد و شعله هاي آن از مايل ها دورتر ديده مي شود. هنوز مشخص نيست که اين شعله ها کي خاموش مي شوند.

?.معبد توفِت
معبد توفت در تونس واقع شده است. اين معبد محل دفن هزاران کودک است که باعث شده مورخين حدس بزنند که آنها قرباني نذر انساني در دوران کارتاژي بوده اند. احتمال دارد که اين کودکان قرباني شده و سپس به علت قحطي در آن منطقه، خورده شده باشند.

?.اکتون تونيچيل موکنال
اکتون تونيچيل موکنال يا "غار مقبره کريستالي" در بليز قرار دارد و محل بقاياي اسکلت ها و مصنوعات باستاني ماياها است. جالب ترين ساکن اين غار "دوشيزه کريستالي" است که دختر جواني است که قرباني نذر انسان ها شده است. استخوان هاي آهکي شده او مثل کريستال مي درخشند و اين به ترسناکي فضا مي افزايد.

?.پريپيات
پريپيات يک شهر ارواح در اکراين است. اين شهر براي کارگران چرنوبيل ساخته شد و پس از فاجعه هسته اي، متروک شد. بازديد از اين شهر مجاز است، ولي مدت بازديد محدود و کوتاه است. اين شهر نمود واقعيت وحشتناک جنگ هسته اي و نتايج آن براي زمين است.

?.اوکي گاهارا
اوکي گاهارا ? که به نام درياي درختان هم شناخته مي شود ? جنگلي در نزديکي کوه فوجي در ژاپن است. شهرت آن بخاطر محبوبيت فراوان آن براي خودکشي است. تصوير آن نشان مي دهد که چه مکان ترسناکي است. گروه هاي جستجوگر هر سال به اين جنگل فرستاده مي شوند تا اجساد مرحومين را جمع آوري کنند.

??.قبرستان چوچيلا
نازکا بخاطر خطوط آن معروف است، ولي در نزديکي آن يک قبرستان وجود دارد که زياد شناخته شده نيست. اين مکان پر از بقاياي اسکلت هاي انسان هاي ماقبل تاريخ پرو است. بازديد از اين مکان تجربه اسرارآميز و ترسناکي است. پس دفعه بعد که به نازکا مي رويد، خطوط را فراموش کنيد و به قبرستان چوچيلا برويد.

?? دخمه هاي کاپوچين
دخمه هاي کاپوچين در پالرموي ايتاليا واقع شده اند. اين دخمه ها محل دفن مردگان توسط راهبين بودند، ولي خيلي زود کشف شد که محيط زيست اطراف بقاياي آنها را موميايي کرده است. آخرين دفن جسد در حدود سال ???? بوده است و اکنون شما مي توانيد از اين محل به عنوان يک گردشگر ديدن کنيد.