مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا | ایران کانادا

ویزای استارتاپ کانادا

دولت کانادا اهمیت زیادی به فضای کسب و کار، استارتاپ و کارآفرینی می‌دهد. در سال‌های اخیر مهاجران زیادی که به کانادا مهاجرت کردند، در پیشرفت کسب و کار کانادا در زمینه‌های مختلفی موثر بودند و منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی گوناگونی در این کشور شدند. از آن‌جا که کانادا به دنبال جذب کارآفرین از مناطق مختلف دنیا و کشورهای مختلف است و همچنین موسسات کانادایی مختلفی نیز برای طرح‌های کارآفرینی و استارتاپ خلاق سرمایه‌گذاری خوبی می‌کنند، دولت کانادا در چند سال اخیر طرح ویزای کارآفرینی یا ویزای استارتاپ را مطرح کرده است.

درنتیجه اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید و از طرفی یک ایده یا طرح خلاق برای ایجاد اشتغال در سطح جهانی دارید، ویزای استارتاپ کانادا گزینه مناسبی است.

کانادا کشوری با اقتصاد قدرتمند است که ضمن داشتن مالیات پایین، خرج و مخارج راه‌اندازی کسب و کار نیز در این کشور پایین است. ضمن اینکه علاوه بر داشتن کیفیت بالای زندگی، جزو عالی‌ترین رتبه‌های تحقیق و نوآوری محسوب می‌شود.ایران کانادا در این زمینه می تواند شما ار یاری کند.

شرایط ویزای استارتاپ کانادا

چند شرط کلی وجود دارد که برای دریافت ویزای استارتاپ به آن نیاز دارید.

  • کسب و کار: کسب و کار یا استارتاپ شما باید از سازمان‌های مورد تایید کانادا نامه حمایت گرفته باشد. به عنوان متقاضیان دریافت ویزا استارتاپ، تنها 5 نفر از صاحبان استارتاپ می‌توانند از این طریق، اقدام کنند. ضمن اینکه این 5 نفر باید حداقل 10 درصد از سهام شرکت (یعنی مجموعا 50 درصد سهام) را داشته باشند. همچنین باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد کسب و کارتان در خاک کانادا فعال است. طرح توجیهی شما باید آنقدر شفاف و استاندارد نوشته شده باشد که هیچ نقطه ابهامی برای دولت و شرکت‌های مورد تایید کانادا نداشته باشد.
  • نامه تعهد از شرکت کانادایی: برای دریافت این نامه، باید سازمان‌های مربوطه را نسبت به ایده یا استارتاپ‌تان توجیه کنید و بتوانید نظر آن‌ها را برای حمایت و پشتیبانی جلب کنید. سازمان مربوطه ممکن است از شما بیزینس پلن یا طرح توجیهی بخواهد تا در صورت پذیرفته شدن طرح‌تان، نامه حمایت از طرف آن موسسه برایتان صادر شود. نامه را در مدارک‌تان قرار داده و ارسال می‌کنید و از آن طرف سازمانی که پشتیبانی از طرح شما را برعهده گرفت، به طور مستقیم یک گواهی تعهد به اداره مهاجرت کانادا می‌فرستد. درنهایت اداره مهاجرت هر دو نامه را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می‌کند.

سازمان‌هایی که برای دریافت ویزا استارتاپ به نامه حمایت آن‌ها نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • گروه‌های سرمایه‌گذاری حامی استارتاپ‌ها در کانادا
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری کانادا
  • مراکز رشد یا انکوباتورها در کانادا

در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

  • حداقل نمره زبان انگلیسی یا فرانسه: اگر آزمون آیلتس جنرال دادید، باید در تمام مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن حداقل نمره 5 را دریافت کرده باشید. در مورد آزمون فرانسه هم شرایط به همین شکل است. نمره مورد قبول در آزمون TEF در مهارت نوشتن و صحبت کردن 226، در مهارت خواندن 151، در مهارت گوش کردن 181 است. حتما باید در یکی از آزمون‌های آیلتس، TEF یا CELPIP-G حداقل نمره قبول را کسب کرده باشید.
  • سرمایه کافی: دولت کانادا برای متقاضیان ویزا استارتاپ، کمک هزینه‌ای درنظر نگرفته است. درنتیجه شما باید حداقل تا 6 ماه، از نظر مالی خود را ساپورت کنید و دولت کانادا را نیز نسبت به این قضیه مطمئن سازید که توانایی ساپورت مالی خود و خانواده‌تان را دارید.

هر چقدر سرمایه شما برای ورود به خاک کانادا بیشتر باشد، سریع‌تر با درخواست ویزای شما موافقت می‌شود. اما از طرفی اگر با سرمایه‌ای بالاتر از 10 هزار دلار قصد ورود به این کشور را دارید، باید بعد از رسیدن به مرزهای کانادا، به مقامات اطلاع دهید چون در غیر این صورت ممکن است سرمایه شما را توقیف یا جریمه‌تان کنند.

  • انگشت نگاری و چک آپ پزشکی: در صورتی که سن‌تان بین 14 تا 79 سال باشد، برای درخواست اقامت دائم نیاز به انگشت نگاری و عکس بیومتریک خواهید داشت. بلافاصله بعد از دریافت نامه جهت ارائه اطلاعات بیومتریک، تا سی روز زمان دارید تا مراحل انگشت‌نگاری را طی کنید.

همچنین باید قبل از رفتن به کشور کانادا چک‌آپ پزشکی را انجام دهید. در صورتی که برای سلامت عمومی یا امنیت کانادا، خطر محسوب نشوید و یا نیازی به خدمات بهداشت و درمان ویژه در خاک کانادا نداشته باشید، چک‌آپ پزشکی‌تان مشکلی نخواهد داشت. نامه، بعد از ارسال درخواست ویزا برایتان ارسال می‌شود.

بعد از داشتن این شرایط می‌توانید نسبت به درخواست ویزای استارتاپ اقدام کنید.  یعنی با پر کردن فرم‌ها و تکمیل مدارک مربوط به درخواست ویزای استارتاپ، هزینه‌های مربوط را به سفارت کانادا پرداخت کرده و در نهایت مراحل پیگیری درخواست‌تان را انجام دهید.

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

از آغاز فرایند دریافت ویزا تا اخذ آن، خودتان را باید برای مدت زمانی حدود 6 تا 18 ماه آماده کنید. این زمان‌ها شامل موارد زیر است:

مدت زمان تهیه و استاندارد سازی طرح تجاری‌تان حدود یک ماه، مدت زمان بررسی مدارک و دریافت نامه تایید از طرف صندوق‌های سرمایه گذاری حدود یک تا سه ماه، و مدت زمان دریافت ویزا بعد از تکمیل مدارک در سفارت حدود 3 تا 12 ماه زمان می‌برد.

مشاوره جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا در ایران کانادا با بیش از 10 سال تجربه , آماده ارائه خدمات اخذ ویزای کانادا می باشد.