آشنایی با شهر بدروم ترکیه

تور بدروم- اين شهر در جنوبي ترين بخش يوناني ترکيه و در منطقه اي به نام موگلا قرار دارد. بدروم بخشي از شهر باستاني هاليکارناس است که داراي استحکامات، ساختمان هاي سنگي، معابد، خيابان هاي سنگ فرش شده و مقبره هاي بزرگ بوده و به همين علت جزو يکي از عجايب هفتگانه باستاني مي باشد. پس از دوران افول، از شهر، فقط يک دهکده باقيماند که مردم در آن ماهي گيري مي کردند تا قرن بيستم يعني زماني که انقلاب فرهنگي و روشنفکري ترکيه همه گير شد. امروزه بدروم با سواحل جذاب و ريزورت هايي بر فراز صخره ها، مردم را از سراسر جهان به سمت خود مي کشاند. بيشتر بدانيد -> آب و هواي
در قسمت شرقي بدروم گردشگران شاهد ساحل زيبا و دريايي با آب زلال خواهند بود. در نزديکي ساحل تعدادي کافه، بار و کلوپ هاي شبانه وجود دارد. مارينا قسمت غربي شهر است که مراکز خريد و رستوران ها در آن منطقه هستند. نمي شود سفر به بدروم را کامل دانست، بدون آنکه قلعه خيابان پتر که به قلعه بدروم شهرت دارد را نديده گذاشت. اين مکان که توسط شواليه هاي هاسپيتالر ساخته شده، امروزه به صورت موزه در آمده است. بخش ديگر شهر مشتمل بر بقاياي مقبره ها، آمفي تاتر هاي دوران باستان و دروازه ي ميندوس (ترکيه قديم) است که توسط اسکندر کبير محاصره شد.

در کنار ساير ديدني ها، بازديد از مکان هاي مثل موزه باستان شنايي زير دريا، که در قلعه بدروم واقع شده، آسياب هاي بادي، حمام ها و سونا هاي ترکي، قايق هاي بادباني، قواصي، قايق هاي تفريحي، کلاب هاي شبانه و رستوران هايي به سبک هاي آسيايي، اروپايي، هندي و ترکي خالي از لطف نيست.