بهترین رستوران های آنکارا

تور آنکارا- سفره ترکي اين مزيت را دارد که در نقطه تلاقي خاور دور و منطقه مديترانه قرار گرفته است. اين خود منجر به ايجاد تاريخ طولاني و پيچيده مهاجرت ترک ها از استپ هاي آسياي مرکزي ( جايي که با چيني ها آميخته بودند. ) گرفته تا اروپا ( که تاثير آنها در تمام وين حس مي شد) گرديد. اين ويژگي ها، تاريخ کهن و منحصر به فرد، به سفره ترکي ارجهيت بيشتري را نسبت به ساير خوراکها از کشورهاي ديگر مي دهد. اين در حالي است که همه آنها قابل تهيه و ترکيب با يکديگر بوده و غذاهايي با تنوع تقريباً بي پايان در عين حال غير قراردادي از آنها ايجاد مي شود. اين موضوع منجر به پيدايش سفره اي شد که به شيوه هر منطقه قابل نوآوري باشد. اين در حالي است که ساختار عميق خود را مثل همه شاهکارهاي هنري ديگر حفظ مي کند. اين سفره هم چنين جنبه جدايي ناپذير از فرهنگ را نيز دارا مي باشد. اين سفره بخشي از تشريفات زندگي روزمره بوده و نمايانگر معنويت خاص خود، از طريق نمادهاي متفاوت و اجرا آن است. هر کس که به ترکيه مي آيد اگر حتي يک وعده غذا را در منزل يک ترک صرف کرده باشد ، صرف نظر از موفقيت آن آشپز حتماً متوجه يگانگي اين خوراک خواهد شد. دراينجا هدف ما کمک به ايجاد يک فضاي مناسب جهت لذت هر چه بيشتر از غذاي ترکي مي باشد.
کباب شيشليک شامل قطعات کبابي گوشت به سيخ کشيده شده است. دونر کباب توسط انباشتن لايه هاي متناوب گوشت چرخ شده و برشي از پاي بره بر روي سيخ بلند درست مي شود که اين محور به آرامي حول شعله اي بطور عمودي چرخيده و پخته مي شود. ضمن آنکه لايه هاي خارجي گوشت برشته مي شود، لايه هاي نازک را از ان جدا کرده و سرو مي کنند.
از انواع ديگر کبابها، کباب بريان است که در اين مورد مي توان به کباب هاي درست شده در اجاق هاي سفالي اشاره کرد. اغذيه هاي کبابي متداول ترين و ارزانترين نوع رستوران در ترکيه است که محل آن بسته به نوع آن از سوراخي در ديوار تا ساختماني بزرگ و پر تجمل تغيير مي کند. کباب پاسخي است سنتي به غذاهاي حاضري که در عين حال کاملاً سالم نيز مي باشد. يک کبابي واقعي داراي لامحجون ( پيده گوشت) و آدانا کباب ( گوشت چرخ کرده سيخ زده شده پر ادويه که نام خود را از شهر محل توليد خود گرفته است )،سالاد هاي فصل با پيازهاي قرمز و از همه مهمتر باقلوا مي باشد. فراتر از همه اينها. خود منو ي ارائه شده به شما تخصص آن مغازه کبابي را به نوعي به شما يادآوري مي کند. اگر به هر کبابي عادت ندار يد بهترين کار اين است که به دنبال کبابي ها ي معروف بگرديد و کباب هايي با ادويه جات کمتر را انتخاب کنيد. زماني که ذائقه خود را عادت داد يد، مي توانيد ضيافت هاي ارزان قميتي را با رفتن به کبابي محله ها در هر شهر برپا کنيد. ايزگارا ( کباب شده)، روشي است که بوسيله آن غذاهاي اصلي در رستوران ها آماده مي شود. کباب هاي مخلوط ممکن است شامل قطعات گوشت بره، کوفته يا شيشليک باشد.

>> رستوران Divan Çengelhan Brasserie آنکارا :

رستوران Divan Çengelhan Brasserie آنکارا در حیاط یکی از کاروانسراهای قرن شانزدهم ترکیه واقع شده است و محیطی بسیار منحصر بفرد دارد. این رستوران غذا های خود را از مواد اولیه باکیفیت تهیه کرده و به بهترین شکل به میهمانان خود ارائه می دهد. در این رستوران آخر هفته ها از ساعت 22:30 موسیقی زنده اجرا میشود .

قیمت پیش غذا و غذای اصلی در این رستوران برای یک نفر بین 12 تا 36 لیره می شود.

>> رستوران Ege آنکارا :
رستوران Ege آنکارا رستورانی است که شما می توانید انواع غذاهای دریایی را پخته شده به سبک غذاهای لذیذ حومه دریای اژه میل کنید. حتی اسب دریایی! همانگونه که از رستوران های ترکیه واقع در حومه دریا انتظار می رود دیوارهایی به رنگ آبی و سفید شما را به فضای کهن یونان و رستوران های یونانی می برد. در مورد غذا نگران نباشید زیرا حق انتخاب وسیعی از دریای اژه و دریای سیاه در برابر شما قرار خواهد گرفت و حتماً Meze های با پایه ی دریایی را امتحان کنید.