تور ایتالیا و دیدنی های آن

ایتالیا کشوری واقع در قاره اروپا که از آن به عنوان مهد مسیحیت نیز یاد می شود دارای جاذبه های فراوان گردشگری است و همه ساله از سراسر نقاط جهان برای دیدن این آثار زیبا به این کشور سفر می کنند.در این کشور کلیسا ها و مکان های مذهبی زیادی به چشم می خورد که خود یکی از جاذبه های گردشگری ان به حساب می آید.همه ساله افراد زیادی برای با تور ایتالیا راهی این کشور می شوند و در ایران نیز علاقه مندان از طریق آژانس های مسافرتی برگزار کننده این تور می توانند نسبت به رفتن به این کشور زیبا اقدام نمایند.همانطور که گفتیم یکی از جاذبه های گردشگری این کشور مکان های مذهبی آن است.با هم در زیر به این موضوع بیشتر می پردازیم :
یکی از شهر هایی که بیشترین تعداد کلیسا را در خود جای داده است ونیز است.ونیز دارای بیش از ۲۰۰ کلیسا است که ۸ تای ان سلطنتی بوده و دارای جذابیت های فراوانی می باشند. از این رو ونیز مقصد اول گردشگرانی است که می خواهند اینگونه آثار تاریخی را مشاهده نمایند.از جمله کلیساهای سلطنتی واقع در ونیز می توان به کلیسای معروف سن مارک و سانتا ماریا و ریالتو اشاره کرد.شما در این کلیساهای سلطنتی آثار و شاهکارهای هنری زیادی را می توانید بیابید.
از دیگر مکان های دیدنی ایتالیا می توان به کاخ سلطنتی سن آنتونی اشاره کرد.کلیسایی که سن انتونی در ان دفن شده ابتدا بسیار کوچک و محقر بود و بعد ها تبدیل به مکانی سلطنتی گردید.این کلیسا دارای ۴ صومعه و تعداد زیادی اشیای گران قیمت و زینتی است.چیزی که در بسیاری از کلیساهای ایتالیا دقیقا به چشم می خورد این است که فرهنگ و مذهب به شکل عجیبی با هم در آمیخته شده اند و این خود زیبای خاصی به آثار و مکان های تاریخی می دهد.

از دیگر شهر هیا دیدنی ایتالیا که همه ساله افراد زیاید به قصد دیدن ان راهی تور ایتالیا می شوند تورین نام دارد.این شهر به خاطر موضوع کفن مقدس تبدیل به شهری کاملا مذهبی گشته است.کفن مقدس را منتسب به حضرت عیسی می دانند و از ارزش بسیار بالایی نزد مسیحیان برخوردار است.سالانه تعداد زیادی برای دیدن این کفن به تورین سفر می کنند.در تورین یک کارخانه شکلات سازی نیز وجود دارد که به دلیل مشهور بودنش خود تبدیل به جاذبه گردشگری شده است.
اگر می خواهید به دیدن کلیسای معروف سانتا کارا بروید پس باید سفری به شهر لورتو نیز داشته باشید.این کلیسا به زیبایی آراسته شده و رد ناقوس بزرگی دیده می شود.یکی دیگر از جاذبه های لور تو وجود خانه مقدس می باشد که به روایت های تاریخی مختلف حضرت مسیح در انجا متولد شده است.از دیگر جاذبه های این شهر وجود چشم انداز بسیار زیبایی است که رو به دریا دارد.
از دیگر شهر های معروف و مذهبی ایتالیا می توان به شهر لانچیانو اشاره کرد.می گویند در سال ۷۰۰ میلادی در مراسمی یکی از راهبان به وجود مسیح شک می کند. او در حالیکه در حال خواندن آیات مقدس بود ناگهان نان به گوشت و آب به خون تبدیل می گردد.یادگارهایی از این واقع در کلیسای سنت فرانسیسکو نگه داری می شود که اصالت انها توسط متخصصین بسیاری تایید شده است.در این شهر همچنین کلیسای معروف سانتا ماریا قرار گرفته است.

شهر آسیسی از دیگر شهر های معروف ایتالیا است. دو تن از قدیسان به نام مسیحی نیز در این شهر به دنیا آمده اند.شما رد این شهر می توانید مکان های زیارتی زیادی را ملاحضه نمایید.تاریخ تاسی این مکان مذهبی به سال ۱۲۵۳ میلادی باز می گردد.

تور ایتالیا

وجود این همه مکان های تاریخی و دیدنی باعث شده تا این کشور در سال ۲۰۱۱ به رکوردری جالب دست پیدا کند و آن هم حضور ۴۶ میلیون گردشگر است که ایتالیا را به پنجمین کشور گردشگری دنیا تبدیل نمود.موقعیت جغرافیایی ایتالیا واقع در جنوب اروپا و در همسایگی یونانی ها است.مذهب مردمان این کشور اکثرا مسیحی کاتولیک بوده و از نظر آب و هوایی نیز حالتی مدیترانه ای دارد.تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب از خصوصیات آب و هوایی ایتالیا است.
از دیگر مکان هایی که گردشگران با تور ایتالیا به انجا سفر می کنند شهر فلورانس است. این شهر زیبا دارای آثار هنری و مذهبی و گردشگری زیادی بوده و کلیسا های ان اکثرا در مرکز شهر واقع شده اند.از معروف ترین اثار تاریخی و باستانی این شهر می توان به کلیسای سانتا ماریا اشاره کرد.در فلورانس شما می توانید از موزه های بزرگ و پر از آثار تاریخی نیز دیدن نمایید.

و اما شهر رم که در خود بیش از ۹۰۰ کلیسا را جای داده بی شک به عنوان مرکز و قلب مسیحیت در ایتالیا شناخته می شود.کلیسای جامع این شهر واقع در بخش جنوب شرقی مرکز شهر بوده است.هر یک از این کلیساها زیبایی های خاص خود را داشته و یک اثر هنری به حساب می آیند. علاوه بر همه اینها، حضور شخص پاپ در رم، هر ساله میلیونها نفر را برای بازدید و شنیدن آموزه های پاپ، به این شهر می کشاند. 

منبع: ایر توریست