کرت جزیره ای دیدنی و زیبا در یونان

نام بسیاری از شهرها، تورها و خلاصه سفرها در ذهن بیشتر ما تکراری شده‌است. با این حال، گردشگرانی که به دنبال کشف شهرهای ناشناخته هستند ،کم نیستند. سفر به جزیره کِرت به این قبیل افراد توصیه می‌شود؛ شهری با طبیعت زیبا، تاریخی کهن و فرهنگی دوست داشتنی که در بین گردشگران کشورمان کمتر شناخته شده است.
کرت یکی از جزیره‌های بزرگ یونان و پنجمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است؛ شهری که روزگاری مرکز کهن تمدن اروپا بوده است. نام قدیمی این جزیره «اقریطس» به معنای جزیره بزرگ است.
این نام با مسمی است؛ زیرا این شهر به تنهایی می‌تواند یک کشور باشد! کرت مهد تمدن مینوسی یا تمدن باستانی اروپاست. بر اساس یافته‌های تاریخی، قدمت این شهر بیش از این تمدن است. جدای از ارزش تاریخی، این شهر امروز یکی از مقصدهای مهم گردشگری در اروپاست و هر ساله میلیون‌ها نفر از نقاط مختلف دنیا برای گشت و گذار به کرت سفر می‌کنند. سواحل شنی این شهر در بیشتر فصل‌های سال قابل استفاده است و شما می‌توانید حتی در فصل پاییز تن خود را به آب بزنید و از ورزش‌های ساحلی آن لذت ببرید. برای کسانی که علاقه مند به تاریخ هستند، کرت گزینه‌های بسیاری فراهم آورده است؛ کلیساهای قرن 14 ، کاخ‌های سلطنتی و اشیای باستانی شما را با این تمدن کهن و باستانی اروپا آشنا خواهد کرد. کرت افسانه‌های بسیاری در دل خود دارد؛ از نبردهای اساطیری گرفته تا جنگ استقلال یونان، همه و همه در این شهر هنوز زنده است.

بخشی از معماری شهر به تاریخ عثمانی و حضور مسلمانان در کرت باز می‌گردد. گرچه امروز معماری مدرن جای این معماری را گرفته اما آثار آن هنوز در شهر می‌درخشد. کرت شهری است با سواحل درخشان، رشته کوه‌های چشم نواز، دره‌های حاصلخیز و فرهنگ غنی. در یک کلام کرت شهری است کوچک با گنجینه‌هایی فراوان که برای کشف آن باید یک عمر زمان صرف کرد.

چگونه برویم؟
ویزای توریستی یونان شینگن است و به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد بازدید از این کشور را دارند. شما در اولین مرحله باید فرم تقاضای روادید را از وب سایت سفارت یونان دانلود کنید و سپس به صورت تلفنی وقت بگیرید و برای مصاحبه حضوری آماده شوید. شناسنامه ایرانی، سه قطعه عکس رنگی، اسناد رسمی شغلی و منابع مالی، گواهی کار و اسناد بانکی، بلیت هواپیما و رزرو هتل و سند مالکیت از مدارکی است که باید برای درخواست روادید همراه خود داشته باشید. برای رفتن به جزیره کرت می‌توان از تورهای ترکیبی یونان استفاده کرد که شامل آتن، دلفی و کرت می‌شود. برای رسیدن به کرت باید یک پرواز داخلی در یونان داشته باشید یا بوسیله کشتی خود را به این شهر برسانید. برای رسیدن به آتن می‌توانید از پروازهای آلیتالیا، امارات، ترکیش، قطر، الاتحاد و یا لوفتهانزا استفاده کنید.

طعم خوش سبزیجات کوهی
آشپزی سنتی کرت یکی از رژیم‌های سالم غذایی در جهان است. غذاهای مردم این شهر از اساس خوشمزه هستند و طعم منحصر به فرد آن مربوط به سس یا ادویه خاصی نمی‌شود. کیفیت و تازگی مواد تشکیل دهنده و استفاده از سبزیجات و گیاهان وحشی، مزه غذاهای شهر را برای همیشه در ذهن ماندگار می‌کند. در غذاهای کرت از روغن زیتون به وفور استفاده می‌شود و عطر غذا در طعم آن بسیار تاثیر گذار است. تپه‌های اطراف شهر مملو از گیاهان و سبزیجات خوش طعم است که مردم شهر با درایت از آنها به خوبی در آشپزی استفاده می‌کنند. طعم پونه کوهی، گل مریم وحشی، ریحان، رازیانه، جعفری، آویشن و مرزنجوش در غذاهای این شهر حس می‌شود. سالاد سبزیجات کرت از 30 نوع سبزی وحشی که در کوه‌های شهر رشد کرده تهیه می‌شود. اگر فکر می‌کنید در زندگی‌تان طعم گوجه فرنگی را حس کرده‌اید بهتر است یک گوجه را در کرت گاز بزنید تا تفاوت طعم آن را احساس کنید. تمام مواد اولیه غذایی از فلفل گرفته تا انار در این شهر کاشته می‌شود و بسیار تازه و باطراوت هستند. اگر فوت و فن آشپزی مدیترانه‌ای هم به طعم سبزیجات اضافه کنید، متوجه می‌شوید که در کرت با چه غذاهایی روبه رو خواهید بود. دلمه، فاسولیکا و انواع غذاهای دریایی در کرت طرفداران بسیاری دارد.
جزیره ی کرت,گردشگری,تور گردشگری

گردش در جاده‌های سرسبز
کرت انواع و اقسام وسایل حمل و نقل عمومی را دارد، اما از آنجایی که این جزیره خلوت است و طبیعت بکری هم دارد توصیه ما این است که یک وسیله نقلیه برای خودتان دست و پا کنید. شما می‌توانید با مراجعه به موسسات کرایه اتومبیل و ارائه مدارک شناسایی یک ماشین نقلی کرایه کنید و خودتان را به جاده‌های سرسبز کرت بزنید. همچنین در قسمت‌های تاریخی شهر اسب‌هایی برای تردد وجود دارند و می‌توان با سوار شدن بر یک کالسکه‌ تزئین شده خود را در قلب تمدن روم باستان حس کرد. اگر علاقه مند به قایق سواری هم هستید، این را بدانید که این بندر انواع و اقسام قایق‌ها را پیش روی تان می‌گذارد و شما می‌توانید شهر را با آنها بگردید.

موسیقی و رنگ
کرت دارای سابقه فرهنگی بسیار غنی است و در طول سال‌های گوناگون و برخورد با ملت‌های مختلف مانند رومی‌ها، ترک‌های عثمانی و آلمان‌ها این فرهنگ دستخوش تغییراتی شده است. تاریخ کرت از زمان سلطه تا دموکراسی امروز افت و خیزهای بسیاری را تجربه کرده است. مناطق باستان شناسی کنوسوس، کلیساهای بیزانس، صومعه‌های ونیزی و معماری نئوکلاسیک و حتی کناره‌ها و مساجد واقع در این شهر نشان دهنده یک دوره تاریخی خاص هستند.
موسیقی و رقص سنتی نقش مهمی در زندگی روزمره مردم کرت دارد و هنوز هم در اکثر جشن‌ها و مراسم این موسیقی نواخته می‌شود. از سوی دیگر کرت امروز با 20 سال پیش قابل مقایسه نیست. اتحادیه اروپا برای یکپارچه کردن و نوسازی شهر تلاش کرده و این تغییرات تاثیرات بسیاری بر فرهنگ محلی داشته است. جوانان امروز شهر بیشتر مستقل و تحصیل کرده‌اند، اما هنوز رگ و ریشه روابط قوی خانوادگی در این شهر احساس می‌شود. طلاق در شهر افزایش یافته اما هنوز یک تابو است.